جهت یافتن دوره های آموزشی آنلاین ، بسته های آموزشی ویدیوئی ، پادکست ها سایر موارد مورد علاقه خود، تمام یا بخشی از عنوان دوره یا محصول مورد نظر خود را در کادر زیر جستجو کنید ...

با ما تماس بگیرید 03136639122  ما را دنبال کنید

ALT تصویر

مجتمع آموزشی کنترل صنعت

  /  آموزش   /  فیلم آموزشی کار با نرم افزار TIA Selection Tool زیمنس

فیلم آموزشی کار با نرم افزار TIA Selection Tool زیمنس

در این فیلم آموزشی شما را با روش استفاده از نرم افزار کاربردی TIA Selection Tool زیمنس آشنا می نماییم. نرم افزار TIA Selection Tool  یک ابزار رایگان و کاربردی جهت پیکریندی سیستم های اتوماسیون صنعتی زیمنس است.

حمیدرضا رستمی فر
مدرس: مهندس حمیدرضا رستمی فر

 

 

دوره آموزشی پیکربندی سیستم های اتوماسیون صنعتی زیمنس با TIA Selection Tool

ثبت نام در دوره آموزشی TIA Selection Tool

TIA Selection Tool ابزار پیکربندی سریع ، آسان و هوشمند

با استفاده از نرم افزار TIA Selection Tool می توانید سریع و آسان سیستم اتوماسیون خود را طراحی نمایید.

برای برنامه ریزی پروژه ها و صرفه جویی در وقت و انرژی به تنظیمات بهینه نیاز دارید. البته که با نرم افزار TIA Selection Tool انجامش خواهید داد! شرکت زیمنس برای پروژه های شما ، ابزار انتخاب TIA را جهت پشتیبانی از کلیه برنامه ریزان و برنامه نویسان پروژه ، مبتدیان و متخصصان ارائه داده است. از ویژگیهای بارز این نرم افزار این است که هیچ دانش مفصل و تخصصی در مورد پروژه های اتوماسیون لازم نیست. این ویژگی به ویژه مبتدیان را قادر به طراحی بدون عیب و نقص پروژه های خود خواهد ساخت. نرم افزار TIA Selection Tool در دو نسخه Desktop بصورت Offline و نسخه Cloud بصورت Online و بصورت رایگان در دسترس شما قرار دارد.

 

فیلم آموزشی TIA Selection Tool

شهریه این دوره آموزشی مبلغ 486500 تومان است. با توجه به شرایط فعلی و لزوم در خانه ماندن به جهت جلوگیری از شیوع کرونا، از تاریخ 6 فروردین 99 هر روز یک قسمت از این آموزش بصورت رایگان بعنوان هدیه در این در اختیار شما عزیزان قرار گرفت.

با پایان یافتن مهلت آموزش رایگان به اطلاع می رساند ، جهت استفاده از این آموزش کاربردی می توانید از طریق لینک فوق در دوره ثبت نام نمایید و بلافاصله پس از ثبت نام و بدون محدودیت زمانی به محتوای دوره دسترسی داشته باشید. در این آموزش با صفر تا صد کار با نرم افزار TIA Selection Tool و ارتباط آن با سایر نرم افزار های مورد نیاز نظیر TIA Portal  و Eplan Electric P8 آشنا خواهید شد.

جلسات منتشر شده قبلی آموزش

جلسات قبل که طی روز های گذشته منتشر شده اند و فرصت مشاهده آنها به پایان رسیده است به شرح زیر است:

 

قسمت اول – شروع کار با نرم افزار

در این بخش و طی جسه اول آموزش ویژگی های نرم افزار به شما معرفی شد و با روش اضافه نمودن یک PLC سری S7-300 به پروژه و نکات آن آشنا شدید. اکنون مهلت 24 ساعته استفاده رایگان از آموزش درس اول پایان یافته و مطابق اعلام  قبلی جلسات بعد به ترتیب روازنه یک درس در اختیار شما قرار می گیرد.

 

قسمت دوم – کار با بخش Project View و تعریف Unit  و  Location

در این درس با بخش Project View نرم افزار TIA Selection Tool و نحوه انجام تنظیمات پروژه در آن آشنا گشتید . همچنین با روش تعریف Unit و Location های مورد نیاز پروژه آشنا شدید. اکنون مهلت 24 ساعته استفاده رایگان از آموزش درس دوم پایان یافته و مطابق اعلام  قبلی جلسات بعد به ترتیب روازنه یک درس در اختیار شما قرار می گیرد.

 

قسمت سوم – ایجاد پروژه با PLC سری S7-1200  در محیط Project View

در این درس با ایجاد پروژه با PLC سری S7-1200  در محیط Project View نحوه انجام تنظیمات پروژه در آن آشنا خواهید شد. بعلاوه گروه  PLC های سری S7-1200  و نکات اولیه پیکر بندی آنها معرفی می گردد. لازم است جهت بهره وری هر چه بیشتر آموزش ، تمرین های مطرح شده در فیلم آموزشی را انجام دهید.(فرصت مشاهده رایگان پایان یافته)

 

قسمت چهارم – انتخاب منبع تغذیه مناسب برای PLC و سیستم اتوماسیون در Power consumer view

در این درس با روش انتخاب منبع تغذیه برای PLC در بخش Power consumer view آشنا خواهید شد. روش انتخاب منبع تغذیه متناسب با سیستم اتوماسیون طراحی شده و اختصاص منابع تغذیه متناسب با مازول های مختلف ورودی ، خروجی ، شبکه صنعتی و … در این فیلم بصورت کامل به شما آموزش داده می شود. (فرصت مشاهده رایگان پایان یافته)

 

قسمت پنجم – پیکربندی PLC سری S7-1500 و بکارگیری Smart Filter

در این درس با پیکربندی PLC های سری S7-1500  و استفاده از گزینه Smart Filter آشنا خواهید شد. علاوه بر آن بررسی پیام ها و هشدار های مرتبط با پیکرندی انجام شده و استفاده از بخش Network جهت پیکربندی شبکه های صنعتی مورد نیاز ، به شما آموزش داده می شود.(فرصت مشاهده رایگان پایان یافته)

 

قسمت ششم – انتقال پروژه ها از TIA Selection Tool به نرم افزار  TIA Portal

در فیلم آموزشی جلسه ششم با روش Export  و انتقال اطلاعات از TIA Selection Tool  به نرم افزار TIA Portal آشنا خواهید شد. با این عمل جلوی عملیات تکراری در طراحی پروژه گرفته خواهد شد. همانگونه که قبلا اشاره شد یکی از ویژگی های مهم نزم افزار انتقال اطلاعات به سایر نرم افزار های پروژه و صرفه جویی در زمان تکمیل پروژه است.(فرصت مشاهده رایگان پایان یافته)

 

قسمت هفتم – رفع خطای عدم امکان Import  در TIA Portal  در زمان اجرای دستور Import CAx Data

 گاهی ممکن است هنگام اجرای دستور Import CAx Data در نرم افزار TIA Portal  با خطا مواجه شوید و نتوانید پروژه استخراج شده از TIA Selection Tool را استفاده کنید. در این فیلم آموزشی روش رفع این مشکل به شما اموزش داده میشود.(فرصت مشاهده رایگان پایان یافته)

قسمت هشتم – بکارگیری نسخه آنلاین نرم افزار TIA Selection Tool

 در این درس با نحوه استفاده از نسخه آنلاین نرم افزار آشما می شوید. بزرگترین حسن استفاده از نسخه آنلاین نرم افزار این است که از هر مکان و در هرزمانی تنها با دسترسی به اینترنت میتوانید نسبت به ایجاد پروژه جدید یا ویرایش و تکمیل پروژه های قبلی خود اقدام نمایید. همچنین به راحتی پروژه ایجاد شده را دانلود کرده و ادامه مراحل کار را با استفاده از نسخه آفلاین انجام دهید. همچنین میتوانید با آپلود پروژه های افلاین خود ادامه مراحل ویرایش و تکمیل پروژه را بصورت آنلاین انجام دهید. مشابه نسخه آفلاین در نسخه آنلاین نیز امکان اکسپورت پروژه های ایجاد شده به TIA Portal  یا Eplan وجود دارد.

دانلود نرم افزار TIA Selection Tool

جهت استفاده از این نرم افزار کاربردی می توانید آخرین نسخه نرم افزار را از لینک زیر دانلود نمایید. با توجه به ملاحظات مرتبط با تحریم های سیاسی و اقتصادی حال حاضر توصیه ما به شما استفاده از نسخه آفلاین بجای آنلاین است.

استفاده آنلاین از نرم افزار TIA Selection Tool

با استفاده از نسخه آنلاین این نرم افزار می توانید از هرکجای دنیا تنها با استفاده از مرورگر اینترنت خود اقدام به پیکربندی پروژه نموده و آنرا بر روی فضای ابری جهت استفاده های بعدی ذخیره کنید. جهت استفاده از نسخه آنلاین از لینک زیر استفاده نمایید.

دوره های آموزشی PLC  و اتوماسیون صنعتی

نظرات
  • امیرمسعودتاکی فروردین 11, 1399 4:22 ب.ظ

    Helle Mr.Rostamifar
    I want to thank you because of this instrumental method implemented by you. I think the most efficient way of training in these
    . days, is the one you are doing
    could you please train us how we can exchange data between TIA selection tools and Eplan.

    Sincerely Yours
    Amirmasoud Taki

    پاسخ
  • امیرمسعودتاکی فروردین 13, 1399 2:55 ق.ظ

    Hello Mr.Rostamifar
    I look forward to watching lesson number eight but i could not found that.has it yet been broadcasted

    Sincerely Yours
    Amirmasoud Taki

    پاسخ
ارسال یک نظر

ثبت نام کاربر

بازیابی رمز عبور