جهت یافتن دوره های آموزشی آنلاین ، بسته های آموزشی ویدیوئی ، پادکست ها سایر موارد مورد علاقه خود، تمام یا بخشی از عنوان دوره یا محصول مورد نظر خود را در کادر زیر جستجو کنید ...

با ما تماس بگیرید 03136639122  ما را دنبال کنید

ALT تصویر

مجتمع آموزشی کنترل صنعت

  /  آموزش   /  راهنمای روش پرداخت هزینه صدور گواهینامه های فنی و حرفه ای
راهنمای پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی و حرفه ای

راهنمای روش پرداخت هزینه صدور گواهینامه های فنی و حرفه ای

از سال 1392 به منظور کاهش جعل و سوء استفاده از گواهینامه ها روال صدور گواهینامه های فنی و حرفه ای تغییر کرده است. دیگر از گواهینامه های کاغذی خبری نیست ابتدا کارت های دارای کد به کارآموزان تحویل می شد و نردیک به یک سال است که تنها یک کد شناسایی به کارآموز اعلام می گردد تا از طریق آن فایل گواهینامه را دیافت کند.

جهت صدور گواهینامه فرد متقاضی الزاما باید پس از قبولی در آزمون های تنئوری و عملی ، نسبت به پرداخت هزینه صدور گواهینامه از طریق سایت سازمان فنی و حرفه ای اقدام کند. در حال حاضر هزینه صدور گواهینامه های فنی و حرفه ای 5000 تومان است و درصورت عدم پرداخت این هزینه گواهینامه برای متقاضی صادر نمی شود.

با توجه به اینکه بر خلاف تذکر های پی در پی آزموشگاه به کار آموزان و علاوه بر آن اعلام این موضوع توسط پرسنل محترم اداره آزمون فنی و حرفه ای در جلسه های امتحان، اکثر دانشجویان به این موضوع دقت نمی کنند ار آن شدیم که علاوه بر اعلام مجدد این موضوع با توجه به سر در گمی دانشجویان و کار آموزان هنگام پرداخت، راهنمای مراحل انجام کار را در اختیار شما قرار دهیم.

مراحل پرداخت هرینه صدور گواهینامه

جهت پرداخت هزینه صدور گواهینامه باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله اول:

پس از ثبت نمرات آزمون عملی و قبولی در آزمون ، ابتدا باید منتظر تایید قبولی در آزمون توسط کارشناسان اداره آزمون باشید. پس از آن ابتدا به سایت سازمان فنی و حرفه ای با آدرس http://portaltvto.com مراجعه نمایید.

سپس در صفحه اصلی سایت و مطابق تصویر زیر گزینه سامانه پرداخت الکترونیک را انتخاب نمایید.

 

پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی و حرفه ای - مرحله اول

مرحله دوم:

پس از آن باید از منوی باز شده بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید تا به صفحه انتخاب نوع پرداخت هدایت شوید.

 

پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی و حرفه ای - مرحله دوم

مرحله سوم:

پس از باز شدن صفحه پرداخت آنلاین سایت فنی و حرفه ای مطابق تصویر گزینه پرداخت هزینه صدور گواهینامه را انتخاب کنید.

 

 

پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی و حرفه ای - مرحله سوم

مرحله چهارم:

اکنون به صفحه ی “پرداخت هزینه های صدور گواهینامه های سال 92” به بعد هدایت شده اید. ابتدا کد ملی خود را وارد نمایید، سپس مقابل عبارت نوع آزمون گزینه “آزمون هماهنگ(دوره آموزشی)” را انتخاب نموده و در انتها پس از وارد کردن کد امنیتی بر روی جستجو کلیک کنید.

 

 

مرحله پنجم:

لیست کلیه دوره های آموزشی که در آزمون آنها قبول شده اید و قبولی شما به تایید اداره آزمون رسیده است نمایش داده می شود. از این لیست دوره های پرداخت نشده را انتخاب کنید و هزینه آنها را پرداخت کنید.

 

پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی و حرفه ای - مرحله پنجم

مرحله ششم:

در صفحه باز شده اطلاعات شماره تلفن همراه و پست الکترونیک خود را به همراه نام استان محل آزمون وارد نمایید، سپس بر روی دکمه تایید کلیک کنید.

 

پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی و حرفه ای - مرحله هفتم

مرحله هفتم:

اطلاعات شماره سفارش و سایر اطلاعات وارد شده را یاد داشت کنید سپس ب روی دکمه پرداخت کلیک کنید تا به صفحه پرداخت بانکی منتقل شوید. پس از تکمیل پرداخت شماره سفارش مقابل نام دوره شما ثبت خواهد شد. جهت بررسی سصح پرداخت مطابق مراحل فوق مجدد به لیست دوره های آموزشی تان مراجعه نمایید.

 

 

پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی و حرفه ای - مرحله هفتم

نکات مهم:

  • حتما اطلاعات پرداخت و شماره تراکنش را در محل مطمین ذخیره و یادداشت کنید تا در صورت نیاز یا بروز مشکل به آنها دسترسی داشته باشید.
  • برای هر دوره بصورت جداگانه هزینه صدور گواهینامه را پرداخت کنید. حتی اگر سایت اجازه انتخاب چند دوره و پرداخت هم زمان را به شما بدهد ممکن است در فرآیند ثبت شماره شفارش در پرونده دچار مشکل گردد. در این حالت پیگیری مشکل زمان بر خواهد شد و متاسفانه گاها مجبور به پرداخت مجدد هزینه خواهید شد.

 

جهت مشاهده آموزش شرکت در آزمون الکترونیک سازمان فنی و حرفه و مراحل اخذ گواهینامه ، بر روی همین متن کلیک کنید.

نظرات
  • سمانه تیر 13, 1402 8:11 ب.ظ

    سلام من بکناه پیش امتحان ارایشکری ناخن داشتم علاوه بر هزینه ای که ابتدا برای دادن مدرک فنی حرفه ای گرفتن حدود یک میلیون و‌خورده ای موقع امتحان عملی پنجاه هزار تومن و موقع تحویل گواهینامه صد هزار تومن گرفتن کفتن هزینه ی پورتال خواستم ببینم درسته یا این اموزشگاه ها این هزینه ها رو بیخودی میگیرن ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
  • رحمتی تیر 23, 1402 9:30 ب.ظ

    سلام من ۲۸ خرداد امتحان دادم توی سایت نمره کتبی و عملیم وارد شده ولی نمیتونم هزینه دریافت مدرک رو پرداخت کنم اصلا سایت برام باز نمیشه .میشه راهنمایی کنید لطفا

    پاسخ
ارسال یک نظر

ثبت نام کاربر

بازیابی رمز عبور